top of page
yuval ICD

האם 2025 תהיה שנת המפנה בתעופה הבלתי מאוישת?

לפני 12 חודשים יצאה ההבטחה לפרסום הצעת החוק Part 108 על ידי מנהל התעופה הפדרלי (FAA) עד הקיץ. תחזית זו התחזקה במהירות עם אישור חוק הרשות FAA שנחתם על ידי הנשיא ביידן ב-16 במאי 2024, ונתן לסוכנות הפדרלית ארבעה חודשים לפרסם את ההצעה להטסה בלתי מאוישת מחוץ לטווח ראייה (BVLOS) עד ספטמבר. ובכן, הנה אנחנו ב-2025 ועדיין אין סימנים לתאריך פרסום.


ללא BVLOS התעשייה מוגבלת ביכולתה לתרום, באופן משמעותי, לפיתוח יישומים וטכנולוגיות הדורשים טיסות ארוכות.

בינתיים, חדשות רעות היו בשפע, וסוף השנה של 2024 התאפיין בטירוף של תצפיות רחפנים בארה"ב, כאשר היו דיווחים רבים על רחפנים לא מזוהים במדינות ניו יורק וניו ג'רזי. עדיין, אף אחד לא יודע בוודאות למי שייכים הרחפנים האלה או מה הם עשו, אבל העובדה נשארת שהם יצרו הרבה רעש - ומהסיבות הלא נכונות.


הרבה תיאוריות קונספירציה על מקורם כמו "ספינת אם איראנית" או "הממשלה מרגלת אחרי אזרחיה". חלק מהרחפנים הסוררים הללו התרסקו ונתפסו על ידי הרשויות לבדיקה נוספת, אך הרוב המכריע טסו מעל אזורים מאוכלסים ללא השלכות למפעיל או לטייס האחראי, וזו לא בשורה טובה לתעשייה.


חדשות רעות נוספות היו הפציעה הקשה של ילד במהלך מופע אורות רחפנים באורלנדו, פלורידה, שהובילה לביטול מאות אירועים דומים במהלך עונת החגים.


אז, בהכנה לשנה החדשה הזו של 2025 עלינו לזכור שככל שיותר רחפנים עולים לשמיים ויותר יישומים מותאמים ומושקים בשמיים העמוסים, צפויות להגיע עוד חדשות רעות.


למרות האתגרים, יש פוטנציאל עצום לתרומה חיובית של הרחפנים. באותו אופן שעלייה במספר כלי הרכב החשמליים (EVs) בכבישים תורמת לירידה במחיר הבנזין בתחנות (פחות ביקוש, מחירים נמוכים יותר) אנחנו יכולים לצפות לעתיד קרוב שבו אלפי כלי טיס בלתי מאוישים (UAVs) המספקים משלוחים יתחילו את התהליך הבלתי נמנע של הסרת מאות משאיות דיזל מהרחובות שלנו, משפרים את איכות האוויר והפחתת מחירי הדלק.

2025 צפויה להיות שנת מעבר משמעותית בתחום ועידן חדש של טיסות מחוץ לטווח הראייה, כאשר מטיסי BVLOS יהיו בעלי אפשרות לחצות גבולות בינלאומיים, מה שיאלץ את רשות התעופה האזרחית הבינלאומית (ICAO) להתערב ולהתחיל את תהליך האחדת החוקים לרחפנים ומוניות אוויריות ברחבי העולם.


2025 מציבה הן הזדמנויות והן אתגרים. ה-FAA מתמודד עם האתגר של שילוב כלי טיס בלתי מאוישים במרחב האווירי באופן בטוח, בזמן שהתעשייה ממשיכה להתפתח ולהתרחב. האתגר המרכזי הוא להפוך את טכנולוגיית הרחפנים לשירות מקובל ומוערך על ידי הציבור.


הארגון הישראלי לרחפנים ממשיך להוביל את תעשיית הכטב"מים בישראל, תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות ומקצועיות. אנו מזמינים את כל מי שמעוניין להישאר בחזית התעשייה המתפתחת ולרכוש מקצוע מבוקש, ליצור איתנו קשר ולהתחיל בקורס רישיון למטיסי פנים. הצטרפו אלינו והיו חלק מעתיד התעופה הבלתי מאוישת בישראל.

42 צפיות
WhatsApp logo
bottom of page