אמנם הקיץ מסיר דאגות כגון חשש מרוחות חזקות וגשמים, אך יש לזכור כי הקיץ הישראלי מלווה אותנו עם חום כבד אשר עלול להשפיע על בטיחות הטיסה ועל הציוד המשמש אותנו להפעלת רב הלהב! הכנו עבורכם את המדריך הבא בו נלמד:
· מהם הדגשים להם יש לשים לב בהפעלת רב הלהב בקיץ
· הסכנות בהפעלת רב להב בקיץ
נתחיל בסכנות בהפעלת רב הלהב בקיץ תחת החום הכבד:
הקיץ הישראלי המלווה בחום הכבד עלול לסכן אתכם ואת רב הלהב.
בין אם יצאתם לבצע שוט יפה או צילומי נופים, ההטסה תהיה בחוץ – ללא מיזוג ומול השמש הכבדה.
לפעמים מפעילי רב הלהב עלולים להיות כה שקועים בהפעלת הרב להב ולא לשים לב לחום, דבר שיכול להוביל להתייבשות ופגיעה בכושר הפעלת הרב להב ומכאן לריסוק או לאובדן רב הלהב.
סכנות נוספות הן ישירות לרב הלהב והן פגיעה במערכותיו ובעיקר בסוללה המוגבלת לטמפ׳ מקסימלית ומינימלית.
טיסנאים ותיקים מכירים את תקופת ״חום יולי אוגוסט...״ כמחסל הסוללות.
טיסות רבות שמסתיימות בסוללה נפוחה והרוסה כאשר אפשר למנוע את הדבר ע״י הפעלה חכמה!
מכאן נעבור לדגשים חשובים...עבדו על פיהם ושמרו על עצמכם ועל רב הלהב:
הכנות מקדימות: הכנות עצמיות לטיסה הן דבר חשוב מאוד אשר יכול להשפיע על כל הליך ההפעלה של הרב להב. מעבר לבדיקות הרב להב, יש להכין את עצמכם להפעלה:
כמה שזה לא נשמע מפתה בקיץ, הביאו ז׳קט דק וארוך כדי שיוכל להגן על גופכם מהשמש.
לא לשכוח כובע!
הצטיידו בקרם הגנה.
הביאו עמכם מים קרים! מומלץ בבקבוק תרמי ששומר על טמפ׳ המים.הצטיידו במשקפי שמש וכיסא.
לפני היציאה לשטח, בצעו בדיקה מקדימה של מזג האוויר.
הפעילו שיקול דעת והחליטו אם כדאי לבצע את הטיסה בעומס חום.
טמפרטורות קיצוניות: טמפרטורות חום קיצוניות, עלולות להשפיע באופן ישיר על חלק מהרכיבים האלקטרונים שעל הרב להב כגון משדרי וידיאו וחיישנים, מצלמות ועל הסוללה עצמה. כאשר משדר הוידאו יתחמם מידי, עלול תפקודו להיפגע ואף להישרף וכן גם סוללות רב הלהב עלולות להתנפח ולהיפגע.
חימום מסך התצוגה (טלפון סלולרי או הטאבלט) יתר על המידה עלול להשפיע על עיבוד התוכנה והתצוגה של הצילומים של רב הלהב.
שימו לב כי המכשירים לא מתחממים מידי.
הגברת בהירות המסך תוביל להתחממות מהירה יותר אשר אפשר למנוע ע״י הוספת מגן תצוגה מהשמש.
הכירו את הסוללה ושמרו עליה!
עיינו בספר היצרן המגדיר את מגבלות ההפעלה ופעלו בהתאם!במהלך הטיסה הסוללה תחווה שינויים קיצוניים בטמפרטורות, שמרו על הסוללה במקום קריר ומוצל לפני ביצוע הטיסה ואחרי ביצוע הטיסה.
טעינת הסוללה כשהיא חמה תזיק לה, בחלק גדול מרבי הלהב מנגנון המונע טעינת הסוללה כשהיא חמה.
אל תשימו את הסוללה במקרר כדי שתתקרר מהר יותר.
סוללה המתחממת יתר על המידה עלולה להינזק או להביא לריסוק רב הלהב.
לאחר כל טיסה, נתקו את הסוללה מגוף רב הלהב והשלט וודאו שהסוללה לא חמה יתר על המידה או נפוחה.
בצעו הפסקות ותכננו טיסות קצרות! גובה הצפיפות הגבוה בימים החמים מוסיף לחץ נוסף על המנועים, הבקרים ועל הסוללה. עקבו אחר טמפ׳ הסוללה, בעת הצורך הנחיתו את רב הלהב במקום מוצל והמתינו שרב הלהב והציוד יתקררו. נצלו את הזמן ובצעו הפסקת התרעננות.
תדריך צוות:
במידה ואתם מפעילים את רב הלהב עם אנשים נוספים, בצעו תדריך צוות לפני הטיסה והגדירו מצבים שונים ואופן תפעול כגון מה עושים במצב של התייבשות, מספרי חירום וכו׳.
במידה ורלוונטי לרב הלהב, הציגו את כפתור החזרה הביתה האוטומטית והסבירו למי שלצידכם כיצד להפעיל מצב זה.
טיפים נוספים:
ערפול בעדשת המצלמה עלול להתרחש במעבר מטמפ׳ ממוזגת יותר לטמפ׳ חמה ולפגוע באיכות הצילומים. בשביל למנוע זאת, הניחו את רב הלהב מספר דק בחוץ ללא סוללה על מנת שיסתגל לטמפ׳ החדשה והתחילו את הטיסה לאחר מספק דק.
בצעו את הצילומים בשעת הזהב! קצת לפני ואחרי הזריחה תוכלו להוציא צילומים מושלמים עם צבעים חמים ובולטים יותר.
השתמשו בפילטרים ND והגדירו את נתוני המצלמה בהתאם לשמש!
אל תשאירו את רב הלהב או המצלמה במכונית חמה! בימים חמים, המכונית נהיית כמו תנור לוהט אשר עלול לעוות פלסטיקה וכמובן לפגוע בציוד ובסוללות.
שמרו על קשר עין! כשלים במסך התצוגה בעקבות החום עלולים להביא לאבדן קשר העין. למד כיצד להתמודד עם מצבי החירום השונים ושמור על קשר עין עם הרב להב!
מדריך זה יוכל לסייע לכם בביצוע הטיסות בקיץ.
אנו ממליצים להגיע להשתלמויות בארגון הישראלי לרב להב וללמוד עוד על הסכנות בהפעלת רב הלהב וללמוד טיפים נוספים על הפעלה בתנאים שונים.
טיסה נעימה ובטוחה!